farsigap

معرفی کتاب صوتی موفقیت و کتاب صوتی روانشناسی

farsigap

معرفی کتاب صوتی موفقیت و کتاب صوتی روانشناسی

فارسی گپ با هدف معرفی روش های موفقیت و شناسایی راهکارهایی برای مدیر شدن تاسیس شده است.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

امروزه فرد موفق را به عنوان شخص پولدار تلقی می کنیم. شخصیت برجسته ای دارد و یا رهبر گروهی است. در صورتی که اگه از یک فرد موفق سوال بپرسید جواب میدهند که این موارد نمی تواند ضامن موفقیت شود. موفقیت یک حس عمیق درونی است و با عوامل ظاهری نمی توان فرد موفق را شناخت. 

«معیارهای سنتی موفقیت به‌تنهایی برای احساس موفقیت در زندگی کافی نیستند». مایکل بوکنر

در این نوشته می‌خواهیم درباره‌ی آنچه زندگی موفق می‌خوانیمش از زبان کسانی مثل باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا گرفته تا نویسنده‌ی فقید مایا آنجلو (Maya Angelou) با شما صحبت کنیم. با این نوشته همراه باشید.

ریچارد برانسون

ریچارد برانسون یکی از کارآفرینان برجسته‌ی انگلیسی و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین با ارزشی بالغ بر ۵ میلیارد دلار، موفقیت را با شاد بودن( رابطه موفقیت و شادکامی) مرتبط می‌داند. این سرمایه‌گذار بریتانیایی معتقد است موفقیت با میزان رضایت خاطر ما در زندگی شخصی رابطه‌ی مستقیم دارد.

«افراد اغلب میزان موفقیت خود را با مقدار درآمدشان یا موقعیت افرادی که با آنها در ارتباطند، می‌سنجند. به نظر من اگر می‌خواهید بدانید چقدر زندگی موفقی دارید باید ببینید چقدر احساس خوشحالی می‌کنید».

آریانا هافینگتون

این نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی-‌یونانی تبار یکی از مؤسسان و سردبیر نشریه‌ی «هافینگتون پست» معتقد است پول و قدرت ضامن داشتن زندگی موفق نیست.

این تحلیلگر سیاسی معتقد است درحالی‌که که اکثر افراد پول و قدرت را عوامل مهمی برای موفقیت می‌دانند اما عامل سومی هم وجود دارد که دیگران از آن غافلند:

«برای زندگی کردن به معنای واقعی کلمه، آن‌گونه که دل‌مان می‌خواهد و استحقاقش را داریم، به عامل سومی فراتر از پول و قدرت نیاز داریم. می‌توانید نام این عامل را هرچه دل‌تان می‌خواهد بگذارید؛ اما این عامل ۴ رکن اساسی دارد: تندرستی، خرد، شگفتی و بخشندگی».

وجود تمام این عوامل در کنار هم به شما در مراقبت از بعد روانی زندگی‌تان کمک می‌کند و می‌توانید زندگی موفق واقعی را تجربه کنید.

مارک کوبان

این سرمایه‌دار و صاحب تیم بسکتبال دالاس ماوریکس در لیگ NBA آمریکا، شرکت HDnet و چند شرکت دیگر معتقد است برای موفقیت نیازی به پول نیست.
«زندگی موفق برای من وقتی شروع می‌شود که صبح با لبخندی بر لب بیدار می‌شوم و به یاد می‌آورم روز عالی دیگری در پیش است. من زمانی به معنای واقعی خوشحال بودم و زندگی موفقی داشتم که درآمدم کم بود، شش نفری در یک آپارتمان سه اتاقه زندگی می‌کردیم و روی زمین می‌خوابیدم».

بیل گیتس

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و یکی از کارآفرینانبنام که همگی او را به‌خوبی می‌شناسیم، شرط زندگی موفق را در میزان تأثیرگذاری ما بر جامعه می‌داند. او که با دارایی برابر با ۸۶ میلیارد دلار ثروتمندترین مرد دنیاست، زندگی موفق را در داشتن روابط خوب و به‌جا گذاردن میراث نیکو از خود برای آیندگان می‌داند.

«وارن بافت همیشه می‌گفت ببینید نزدیکان‌تان چقدر خوشحالند یا چقدر دوست‌تان دارند، آن‌وقت می‌فهمید در زندگی‌تان موفق بوده‌اید یا نه! این احساس موفقیت زمانی کامل خواهد شد که شما متفاوت باشید، در زندگی‌تان در پی ساختن چیزی باشید، به پرورش کودکان بپردازید و به افراد نیازمند کمک کنید».

باراک اوباما

باراک اوباما کسی است که به بالاترین مقام دولتی در یک کشور بزرگ رسید، اما او قدرت را به معنای کسب موفقیت نمی‌داند. او ترجیح می‌دهد زندگی آدم‌ها را تغییر بدهد تا احساس موفقیت کند. در همین رابطه در سال ۲۰۱۲ میشل اوباما در مجمع ملی دموکراتیک عنوان کرد که شوهرش می‌خواهد حقوق تمام افراد پردرآمد را کاهش بدهد تا در عوض بتواند با برپایی مجدد کارخانه‌ها و کارگاه‌های فولاد و فلزات در محله‌های مختلف برای افراد بیشتری اشتغال ایجاد کند.

«موفقیت ارتباطی به میزان درآمد شما ندارد، باید ببینید چگونه می‌توانید زندگی دیگران را تغییر بدهید»

توماس ادیسون


ین مخترع شناخته‌شده با بیش از ۱۰۰۰ عنوان اختراع ثبت‌شده، دیوانه‌ی کار کردن است و زندگی موفق را در سخت‌کوشی خلاصه می‌کند، تا جایی که رکورددار ۶۰ ساعت کار متوالی و بدون وقفه است. پس به همان نسبت هم تعریف بلندپروازانه و هیجان‌انگیزی از موفقیت دارد:
«موفقیت مستلزم ۱ درصد اشتیاق و علاقه و ۹۹ درصد سخت‌کوشی و پشتکار است».

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی